środa, 12 sierpnia 2015

ZA OBIEKTYWEM


 Cześć! Większość z was prawdopodobnie nie wie, że moją największą pasją jest fotografia. Nigdy się tym nie chwaliłam, bo przeraża mnie to że w dzisiejszych czasach prawie każdy właśnie tak o sobie mówi, w większości nie mając pojęcia o fotografii. Za wszelką cenę staram się unikać stereotypu osoby która nazywa się fotografem, tylko dla tego że na urodziny czy pod choinkę dostała lustrzankę. Szczerze mówiąc, mam raczej niską tolerancję w stosunku do takich osób, a to po prostu dla tego że takie osoby, często nieświadomie, ale jednak, wyrządzają nam krzywdę. Poprzez 'nam' mam na myśli osoby które zajmują się tym profesjonalnie oraz te które nie potrzebują strony typu "Imię Nazwisko Photography" w celu rozwijania swojej pasji. Moim zamiarem nie jest urażenie osób które lubią robić zdjęcia, przecież nikt nie urodził się genialnym fotografem, potrzeba sporo 'treningów' aby być idealnym (idealnym we własnym mniemaniu, fotografia to sztuka, a w sztuce nie ma zasad czy ograniczeń). Jednak muszę przyznać że są osoby które swoją ignorancją doprowadzają mnie do szału. To straszne że w dzisiejszych czasach profesjonaliści są tak bardzo niedoceniani, bo spora część społeczeństwa uważa że jest w stanie zrobić sobie lepsze zdjęcie smartphone'm czy nawet i lustrzanką. Osobiście, fotografią zajmuję się praktycznie od zawsze. Odkąd tylko pamiętam, interesowało mnie wszystko związane z tą dziedziną. Obecnie jestem na trzecim roku studiów, kierunek fotografia, sztuka, design (studiuję w Londynie, dlatego być może tutejszy system edukacji może was trochę dziwić), a przedtem uczyłam się fotografii w 'liceum' oraz zdawałam ją jako przedmiot główny (wraz z literaturą Angielską) na maturze. W szkołach, uczyłam oraz nadal uczę się wszystkiego, od teorii fotograficznych, poprzez historię czy naukę technicznej strony tego przedmiotu itp, aż po długie godziny spędzone na praktyce. Do tego wszystkiego, w wolnym czasie, czytam dużo książek z tym związanych, godzinami oglądam albumy, odwiedzam galerie, biorę udział w konkursach, organizuję i biorę udział w wystawach fotograficznych, na prawdę jest tego sporo. Jestem przekonana że są setki osób które robią jeszcze więcej niż ja, a i tak zostają pokrzywdzone przez niezrozumiałe stereotypy. Wiem że nie wszystkich moja gadanina zainteresuje, być może nawet kogoś zdenerwuje, ale od dłuższego czasu rozmyślałam nad tym tematem, i w końcu postanowiłam podzielić się z wami moją opinią. Byłoby mi bardzo miło jakbyście napisali mi na dole co wy sądzicie o tym wszystkim, o bardzo młodych osobach uważających się za profesjonalnych fotografów, o tym jaki wpływ ma to na osoby które na co dzień próbują utrzymać rodzinę z tego zawodu... Ja, mimo świadomości tego że wybić się w tej dziedzinie nie jest łatwo, nie wyobrażam sobie życia bez aparatu. Dalej będę kontynuować rozwijanie mojej pasji, a was zachęcam do tego samego ! Jedyne czego życzyłabym osobom które dopiero swoją przygodę zaczynają, to odrobiny pokory. ;)

* Zdjęcie wykonane przeze mnie, na zdjęciu też jestem ja. Autoportret ;)

5 komentarzy :

  1. Fajnie, że rozwijasz swoją pasję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No w tych czasach tak ja wspomniałas wiele osob uwaza sie za fotografów..Nie majac o tym pojecia.Super,że rozwijasz swoja pasje i życze Ci wielu sukcesow na tym polu :)
    http://aparatkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje, sporo osób szczególnie nastolatek myśli ze są super footgrafami gdy rodzice im kupią aparat.
    :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana, już od pierwszego wejścia na Twojego bloga wiedziałam, że Twoje zdjęcia są naprawdę profesjonalnie wykonane :) Też zawsze śmieję się z tego "XYZ Photography". Nie mam lustrzanki, a zdjęcia na bloga robię aparatem, który zakupiłam kiedyś na wakacyjny wyjazd i robię co mogę, żeby jakoś w miarę dobrze to wyglądało. Nigdy nie nazwałbym siebie profesjonalnym fotografem (ani żadnym innym) niezależnie od tego, ile sprzętu bym nakupiła :)) To nie jest moja pasja, chociaż lubię robić zdjęcia metodą prób i błędów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale, że realizujesz swoją pasję i to skrupulatnie przez kilka lat ! Osobiście przeszkadzają mi osoby które nazywają się "fotografem" a wcale nim nie są, z drugiej strony denerwują mnie osoby, które mają talent a są zbyt skryte w sobie by go pokazać pozostałej części świata ! Skoro zdałaś maturę z fotografii i jesteś już na 3 roku studiów na tym kierunku i to jeszcze w Londynie to brawa dla Ciebie ! Osobiście pracowałam jako modelka, mam nie jedną sesję zdjęciową za sobą i koleżankę która studiowała fotografię tutaj w Poznaniu. Podjęła współpracę tfp i teraz ma naprawdę super projekty na swoim koncie! Może też czas byś o tym pomyślała? Tworzyła byś swoje własne portfolio przy współpracy z innymi pasjonatami i być może wyszło by coś fajnego z tego ;) Trzymam kciuki i dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń