niedziela, 5 lipca 2015

Moje ulubione przepisy na letnie koktajle








Cześć! ;) Lato nadeszło pełną parą, dlatego postanowiłam przygotować dla was krótki post z kilkoma sprawdzonymi przepisami na przepyszne koktajle które latem są dosłownie niezastąpione. Smakują wyśmienicie, idealnie nadają się na upalne dni aby trochę się ochłodzić no i przede wszystkim są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Ten post zupełnie odbiega od standardowej tematyki mojego bloga, ale pomyślałam że dla wielu z was okaże się być przydatnym. Przecież kto z nas nie lubi chłodzonych koktajli? ;) Zaznaczę że wszystkie owoce mogą być zarówno świeże jak i mrożone, no a do przygotowania napoi potrzebny będzie nam blender do którego wrzucimy razem wszystkie składniki i po prostu zmieszamy ;) 

Żółty tropikalny smoothie
Składniki:
- Dwie garstki świeżo skrojonego lub też mrożonego ananasa
- Puszka mango razem z zalewą lub świeże mango i szklanka wody
- 2 banany
- Około pół szklanki wody lub też soku jabłkowego
- Łyżka lodów waniliowych

Wszystko wrzucamy razem do blendera, 'mielimy' do osiągnięcia gładkiej konsystencji a na gotowe smoothie serwujemy. Taka ilość starczy dla około 4 osób ;)

Koktajl truskawkowy
Składniki:
- 1,2 litra maślanki (można też i mleko, jednak ja wolę maślankę)
- około 500g truskawek
- łyżeczka cukru

Wrzucamy truskawki do blendera, zalewamy schłodzoną maślanką, posypujemy cukrem i blendujemy ;) Uzyskamy duże porcje dla 2/3 osób.

Koktajl bananowy
Składniki:
- około 700g maślanki
- 3 banany
- łyżka lodów waniliowych

Jak zwykle wrzucamy wszystko do blendera i mielimy. Ilość koktajlu wystarczy nam na porcje dla 2 do 4 osób.

Fioletowy smoothie owocowy
Składniki:
- 2 banany
- Pół szklanki jagód (mrożone lub świeże)
- 1 szklanka soku pomarańczowego lub jabłkowego (jak kto woli)
- Duża łyżka lodów waniliowych
- Można też dodać trochę miodu jeśli ktoś go lubi

Blendujemy wszystkie składniki, tworząc porcję  dla około 5 osób.

Smoothie o smaku owoców leśnych
(Mój ulubiony, jest też na zdjęciach wyżej)
Składniki:
-  2 garści owoców leśnych mrożonych 
- 2 banany
- łyżka lodów waniliowych
- sok jabłkowy lub też z owoców leśnych

Po zmieleniu wszystkich składników otrzymamy ilość wystarczającą na porcje dla około 4/5 osób w zależności od wielkości porcji ;)


Zachęcam was do wypróbowania moich ulubionych przepisów, ale też i do tworzenia własnych kombinacji, bo przecież takich koktajli nie idzie zepsuć ;) Zawsze wyjdzie coś smacznego ;) Napiszcie też jakie są wasze ulubione napoje latem, z chęcią pobawię się w 'barmana' i odtworzę wasze 'przepisy' ! ;) Wpadłam na pomysł napisania tego postu bo wydawało mi się że będzie on przydatny właśnie latem, jednak jeśli nie przypadł wam on do gustu, nie martwcie się bo kolejny post będzie już "w temacie" ;)

14 komentarzy :

  1. Uwielbiam owoce leśne więc muszę zrobić ten koktajl właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam jeszcze jagodowego :D Osobiście lubię miksować banana z mlekiem i kawą karmelową dorzucając kostki lodu - wiem, że to niezdrowe, ale w sam raz na lato :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem uzależniona od kawy, więc koniecznie muszę wypróbować! ;)

      Usuń
  3. Ten pierwszy przepis jest bardzo kuszący. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. post w sam raz na lato... nie ma nic lepszego niż taki orzeźwiający koktajl, gdy za oknem ponad 40 stopni !! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja raczej nie piję koktajlów, ale może się skuszę , bo są idealne na lato :) Ciekawy pomysł na post :)

    Będzie mi miło, jeśli wpadniesz do mnie, pozdrawiam :) http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, nie będziesz żałować ;)

      Usuń
  6. wszystkie bardzo mi się podobają ;) jak kupię blender to wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniaaaam! wszystkie mi przypadły do gustu :D ja nigdy koktajlów nie słodzę, bo mam wrażenie, że już same w sobie zawsze są słodkie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam^^
    Kupiłam nareszcie domenę!!! Ale pojawił się problem. Założę się, że nie widzisz moich postów na blogger.com/home. Żeby naprawić ten błąd MUSISZ wejść na mojego bloga, odobserwować go, odświeżyć stronę i zaobserwować ponownie. Problem zniknie :-)
    To problem spowodowany podczepieniem pod bloga nowej domeny, podobno to normalne. Ale jeśli zrobisz to, co napisałam, będzie w porządku :*
    Pozdrawiam ;*

    ♡MiśkaGrabowskaOfficial♡

    OdpowiedzUsuń
  9. narobiłaś mi właśnie smaka <3

    OdpowiedzUsuń